Měření značky
23. 10. 2019 |V byznysu a výkonnostním marketingu můžete spoustu věcí změřit. Proto je přirozené, že si chcete ověřit i návratnost investice do vaší značky. I když to rozhodně jde, musíme předem upozornit, že budování značky s sebou nese mnoho měkkých přínosů, které se vyčíslit nedají.
Můžete měřit povědomí o značce pomocí nástrojů Google nebo placených nástrojů jako je Collabim. Pomůže vám také kvantitativní výzkum, který kromě známosti značky ještě odhalí, jak hluboký k ní mají zákazníci vztah a které asociace si s ní propojují. V jeho rámci můžete taky zjistit, jestli by značku doporučili svým známým a na základě tohoto parametru pak vypočítat tzv. Net Promoter Score.
Značka však musí přitahovat nejen zákazníky ale i zaměstnance. Její lidskou dimenzi, která je důležitou složkou hodnoty značky můžeme sledovat na mnoha metrikách vašich interních dat. Například podle toho, kolik zaměstnanců se hlásí, aniž by odpovídali na konkrétní nabídku, kolik nováčků přichází na doporučení stávajících zaměstnanců nebo kolik vás stojí obsazení jedné pozice.
Než se ale do jakéhokoli měření pustíte, ujistěte se, že víte, co jdete měřit, proč a co s výsledky podniknete.
- Podrobnosti o tom jak měřit značku najdete v tomto seriálu článků.
- O tom, proč to nevzdávat, i když to má své mantinely se zase dočtete zde.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet