LidskáSíla.cz: Strategie značky, kvalitativní výzkumy a rebranding
04. 11. 2016 | LovebrandPráce s lidmi ze služby LidskáSíla.cz byla skvělá. Neznamená to ale, že to byla brnkačka. Zkušenosti se startupem tohoto typu už jsme měli (třeba ze spolupráce s Rohlik.cz), ale dokud si to tempo práce člověk znovu nezažije, jakoby na něj zapomněl. Od května 2016 jsme společně zvládli zpracovat celou strategii značky, dva kvalitativní výzkumy Loveboard a společně s Remembershipem také změnit původní nevyhovující podobu značky za novou. Prostě jsme toho zvládli hodně a to i díky tomu, že zvládali rychle uvádět naši práci v život. Ten drajv je skvělé zažít.
Jak jsme postupovali?
Lidskásíla.cz je specifická v tom, že propojuje dvě strany zákazníků – ty, kteří si chtějí nechat uklidit, a dámy na úklid. Po tom, co jsme společně nadefinovali poslání firmy, jsme si s dalšími kroky ve strategii značky dali malý odklad – bylo totiž jasné, že obě zmíněné cílovky musíme detailně poznat.
S každou skupinou jsme tedy realizovali kvalitativní výzkum Loveboard – 14 dní jsme s každou skupinou diskutovali, vstávali jsme s nimi, s diskuzí pak usnínali a bavili se nejen o službě samotné, ale i o tématech, které se službou na první pohled nesouvisí. Cílem bylo získat zajímavá a překvapivá zjištění, která ovlivňují vztah ke značce LidskáSíla.cz – nakonec jsme takových zjištění měli přes 50. Spousta z nich navíc poskytla podněty nejen pro značku, ale také pro zlepšení služby samotné.
Po výzkumech jsme se vrhli na definici značky, kde jsme definovali co o sobě bude značka říkat (pilíře značky), co se má lidem vybavit při setkání se značkou (ideální asociace) a emočně-symbolický význam (jak se mají lidé cítit). Takto popsaná definice značky skvěle posloužila jako zadání pro rebranding (změnu loga, barev, písem atp.) – hledali jsme nové, modernější logo, které bude lépe komunikovat podstatu značky.
Důležitá pro nás byla různá použití nové vizuální identity. Ta se Remembershipu povedla.
Když jsme získali první návrhy, rozhodli jsme se pro rychlé otestování konceptů mezi lidmi. Na základě toho, co nám řekli, bylo jasné, že musíme sice změnit hlavní logo, ale že cesta konceptu je správná. To je výhoda, pokud pracujete se studiem, které myslí koncepčně (ví, že vytváří víc než jen logo), a dokáže pracovat s připravenými podklady jako je definice značky.
Ten rozdíl můžete nejenom vidět, ale i cítit z nových textů, která sepsala Máša na základě workshopu o tonalitě značky.
V mezidobí jsme ještě ladili komunikaci značky. S širším týmem jsme řešili nejen pravidla komunikace (i na diskuzi o vykání vs. tykání tradičně došlo), ale také tonalitu komunikace. Strategii značky jsme zakončili diskuzí se zaměstnanci. Chtěli jsme mít jistotu, že všichni dobře chápou, proč jsme na strategii značky pracovali, jaká je nově nastavená značka a že dokáží s našimi výstupy pracovat.
A hodnocení?
Věřím, že úspěšný rozjezd podnikání stojí na dostatečném zápalu pro věc a specifikaci cílů. Dobrý zakladatel tomu svoji práci podřídí naplno. Spolupráce s Lovebrandem mě přesvědčila, že to nemusí stačit.
Náš exponenciální růst firmy s sebou přinesl i rychlé rozšíření týmu a komplexitu v rozhodování. Nepodařilo se nám dostatečně rychle předat poslání firmy, ani sjednotit styl komunikace. Právě tohle jsme v LidskáSíla.cz kriticky podcenili. Tato chyba začala vážně ohrožovat kvalitu služby a hubit radost z práce. Byl to chaos.
Naštěstí jsme narazili na profesionály, kteří dovedou svoje znalosti dostat z papíru přímo do praxe. Neposlali nám fakturu jen za svoje nápady a názory. Přijali zodpovědnost i za implementaci nových pravidel. Bez jejich pomoci a precizního postupu zavádění by nám vše trvalo minimálně dvakrát déle.
Pracují sakramentsky dobře. A proto nechci být jen klient, ale inspirovaný fanoušek. ❤
Michaela Somolová, spoluzakladatelka služby LidskáSíla.cz
Tweet