Děláme značky a od teď to bude ještě jasnější
26. 11. 2015 | LovebrandDva roky ostrého fungování Lovebrandu jsou neuvěřitelná škola. Ani nevíme, co je lepší – jestli to, co se naučíme o byznysech našich klientů, nebo to, co zjišťujeme o tom našem vlastním. Kromě klientů, kteří se už sluní v referencích, je ještě několik firem, se kterými stále poctivě pracujeme na tom, aby se staly lovebrandy. Třeba plzeňský výrobce školních batohů Bagmaster, internetový obchod s oblečením Blackcomb.cz, který před nedávnem otevřel obchod na pražském Hlavním nádraží, prodejce sportovních potřeb SportObchod.cz, který táhne tým zapálených lidí, UrbAlive, který zatím ještě moc vidět nemůžete nebo La Komoda, na kterou už se podívat můžete. Tenhle článek ale nemá být výčtem loveckých trofejí, spíš chceme ukázat, že jsme se toho naučili opravdu hodně.
Po dnešku je @sportobchodcz zase o další krůček blíž býti lovebrandem. Nasáváme na workshopu kluků z @lovebrandcz. pic.twitter.com/YPpGqiwSgq
— Adam Jurák (@adamjurak) November 4, 2015
Na úplném začátku Lovebrandu jsme se chtěli zaměřit čistě na tvorbu značek a jejich strategie, ale vůbec jsme si nebyli jisti, jestli to bude stačit, abychom uspokojili firmy, které za námi chodily. Jestli tu a tam nebudeme muset vyrábět web, nastavovat kampaně nebo psát na klientův Facebook. A tak jsme si i to dali do nabídky na webu. Jenže značky jsou v poslední době všude, (třeba i na urbanistické konferenci reSite) a my si mohli naši úzkou specializaci zachovat.
Značkám člověk neunikne ani na konferenci o městech. #resite2015 #resite #urbanism pic.twitter.com/d0MAKUbsNJ — Lovebrand (@lovebrandcz) 18. Červen 2015
Naše nabídka tak byla stavěna s logikou, že pomůžeme budoucím lovebrandům všude, kde se značka promítá. Na webu, v kampaních na internetu i mimo něj, při psaní textů nebo třeba v grafice. Náš původní záměr byl, že tohle všechno naše klienty naučíme. Jenže oni chtěli, abychom to pro ně dělali my. A tak občas vznikala nedorozumění.
Pak jsme ale zjistili, že si za tyto poptávky, které neodpovídaly našemu zaměření (ale byly spíše pro reklamní agentury nebo agentury na internetový marketing), můžeme sami – vždyť jsme si to sami na web napsali. Nevšimli jsme si, že lidé, kteří poptávají naše služby “čtou” naši nabídku jinak. A taky aby ne – těch drobných nuancí si mohl všimnout maximálně markeťák. A to naši klienti povětšinou nejsou. Proto jsme se rozhodli vysvětlit to, co v Lovebrandu děláme, srozumitelněji. Takto.
Tenhle přehled shrnuje to hlavní, co v Lovebrandu děláme, a všichni tak budou vědět, co od nás mohou čekat.
Možná vás napadne, jestli si každý náš klient prochází celým tímto procesem. Zjednodušeně řečeno ne. Hodně totiž záleží na situaci, v jaké se firma nachází. Zatím ale máme ověřeno, že je tenhle přístup použitelný pro následující situace:
- Vzniká úplně nová značka (ale firma už se v byznysu pohybuje).
- Značku je potřeba inovovat, protože její dřívější odkaz už není relevantní nebo se rozměnil, protože o značku nikdo nepečoval.
- Firma se rychle rozrůstá.
- Firma profesionalizuje svůj marketing a chce začít řídit značku systematicky.
- Firma se poprvé ve své existenci zaměřuje na koncového zákazníka (do té doby orientovaná čistě na komunikaci mezi firmami, B2B).
- Je pravděpodobné, že firma rozjede franšízu.
- Firma se chystá na prodej nebo na vstup investora.
- Je třeba udělat pořádek v portfoliu značek.
Jsme ale připraveni i na dílčí kroky, protože některé firmy – třeba startupy – často potřebují jen dílčí část tohoto procesu. V situaci, kdy nemáte ověřený byznys model, je to víc než pochopitelné.
Náš cíl mít takhle konkrétní nabídku by nebyl kompletní bez výčtu dílčích služeb, které klientům nabízíme. Ty jsou dvojího typu. Prvním jsou služby, které souvisí se ztvárněním značky. Třeba když potřebujete logo, název pro vaši značku nebo slogan, který pomůže lépe si vaši značku zapamatovat. Ten druhý typ pak souvisí hlavně se získáváním informací o trhu, chování lidí nebo o fungování sociálních médií. Rádi se hrabeme v datech a děláme různé analýzy– třeba analyzujeme komunity na internetu nebo pomáháme rozkrýt strukturu a tok informací mezi zaměstnanci ve firmě. Umíme také internetové kvalitativní výzkumy (Loveboard je internetová Focus Group). To jste věděli?
Teď se na to všechno můžete podívat: tvorbu značek najdete přímo na hlavní stránce webu a dílčí služby na jejich vlastní stránce. Pokud byste měli cokoliv na srdci, určitě nám napište na ahoj@lovebrand.cz. Tak co? Líbí?
Tweet