Jak jsme si vymysleli Lovebrand
28. 05. 2014 | LovebrandTak schválně, znáte tenhle vtip?
Je v něm schovaná velká pravda. Totiž ani naši „dílnu na značky, které lidi milují,“ jak Lovebrandu říkáme, jsme nevymysleli, zatímco jsme chroupali křehké lístky hlávkového salátu. Na výletě do Berlína, kam jsem jeli ještě jako studenti oboru Studia nových médií na Filozofické fakultě UK, jsme posíleni místním pivkem začali vykřikovat, že je nám spolu tak dobře, že bychom spolu přece měli začít pracovat. Návrh nezůstal v Berlíně, ale přivezli jsem si ho s sebou do Prahy. A ani tady nás to nepustilo.
Co budeme dělat, bylo jasné hned. Baví nás značky, firmy a brandy, které jsou něčím jiné, výjimečné a které hezky pečují o svoje zákazníky a dělají jim tím radost. Nebo by tak aspoň působit chtěly. V tom je chceme podpořit a pomáhat jim k tomu, aby je jejich zákazníci měli rádi, vraceli se k nim, doporučovali je dál. Pro takové značky je jedno super slovo. Lovebrand. Takže jméno pro naši firmu bylo jasné hned. Doménu www.lovebrand.cz jsme ostatně koupili hned z hospody přes telefon.
Na podzim jsme už měli kancelář v Orcu v Bubenské ulici. Jasně, je to trochu klišé, ale ten barák má prostě svoje kouzlo. Proto přitahuje tu spoustu dílniček, ateliérů, start-upů a „mladých a dynamicky se rozvíjejících firem“. Spolu s kanclem přišli i první klienti. Tedy klienti… Rozhodli jsme se, ze budeme raději používat slovo partneři. Honza to skvěle vystihl, když prohlásil, že vztah ke klientovi je postavený na závislosti, kdežto vztah mezi partnery je o oboustranném přínosu. A to je přesně to, po čem toužíme.
Protože nejsme agentura, chceme naše partnery naučit, aby se o svoji značku dovedli postarat sami. Aby se nestalo to, že ve chvíli kdy klient najedou nemá na agenturu peníze v rozpočtu a spolupráce končí, klientovi najednou nezůstane nic v ruce. Našim partnerům ale předáváme hlavně znalosti, aby o svoje podnikání mohli pečovat samostatně. Nechceme je vodit za ručičku, ale jsme tu pro ně tak dlouho, než se sami cítí jistí v kramflecích. A i pak je z povzdálí pozorujeme a jsme jim k dispozici, pokud potřebují s něčím poradit, nebo vrátit na správnou cestu. Víme totiž, že zákonitosti, které panují v oblasti marketingu a nových médií se mění rychleji, než řeknete „Zuckerberg“.
Co se týče našich partnerů, vybíráme si je z řad malých a středních firem. Líbí se nám totiž pracovat přímo s lidmi a ne si jen přeposílat kupy mailů, zasekávat se ve schvalovacích kolečkách až se nápad raději uspí, jak se to stává u velkých firem a korporací. Navíc máme strašnou radost, když nám hned po školení, kterým spolupráce obvykle vrcholí, naši partneři píšou, že naše tipy a doporučení hned, ještě celí motivovaní, vyzkoušeli a už vidí, že to funguje.
Takže proto jsme vymysleli a hlavně realizovali Lovebrand a těšíme se, co naší trojici společné podnikání dál přinese. A když o tom přemýšlím, vůbec jsme silná trojka. Matez je zkušený podnikatel, co vytvořil několik úspěšných vlastních firem. Třeba jeho triko shop Bastard.cz dostal loni nominaci na Křišťálovou lupu v oblasti E-commerce inspirace. Honza má zase hromadu zkušeností z velkých agentur jako MEC a PanMedia Western. A já jsem copywriterka a vymýšlím a vytvářím obsah třeba pro jeden z nejčtenějších online časopisů Čilichili. Navíc s Matezem učíme marketing v sociálních médiích na Univerzitě Karlově. Tak jsme tady, abychom vám pomohli, aby i vaši značku lidi milovali.
Tenhle klip je tanočený na mostě u Warschauer Strasse v Berlíně. A kousek odtud jsme bydleli.
Tweet