Kdy jste naposledy strávili hodinou sledováním reklamy?
28. 12. 2014 | LovebrandVím, že je volno, ale i tak si přijdu trochu provinile, protože jsem hodinu koukal na reklamy. Asi před týdnem jsem si uložil odkaz na zajímavé video od Timberlandu. To je firma, která vyrábí zálesácký oblečení, které se ale nosí ve městě. Máte-li navíc plnovous, máte skvěle nakročeno do nadcházejícího lookbooku.
Jedny timber boty od nich mám, ale přiznám se, koupě byla spíš náhodou vycházející z frustrace sehnat kvalitní boty. A tak jsem se plácl přes kapsu. Tu značku jsem znal, ale žádný extra vztah jsem k necítil – než jsem objevil Life Swaps.
Jde o kampaň, která je jednoduchá jak facka. Dva lidi, kteří žijí v různých městech, si na dva dny vymění svoje životy. První tomu druhému doporučí, kde se najíst, kam zajít, ukáže mu, kde pracuje a že se má seznámit s jeho přáteli. Zatímco si testuje život toho druhého.
Zaujalo mě to – oba aktéři první výměny mají zajímavou práci a dělají i další sexy věci. Přiznám se, je to inspirativní. Navíc ta romantická představa, že se sbalíte, a na dva dny si vlezete do bot někoho úplně jiného. K tomu pěkně sestříhaná videa, sedící hudba. Databáze míst, články na blogu, krásný fotky.
Aniž bych po tom pátral, najednou jsem Timberland sledoval na Instagramu a přemýšlel o tom, že by bylo fajn mít nějaký z kousků, které se nevtíravě ve videích objevují.
Zpět na zem
Kolik vás stojí pozornost potenciálního zákazníka? V televizní reklamě, když navštíví váš web, když se probírá stovkami příspěvků na Facebooku. Kolik byste museli zaplatit, aby s vaší značkou strávil někdo hodinu (dobrovolně).
Ta otázka nesměřuje k závěru, že obsah je T-Rex marketingových kanálů. Jeho vytvoření taky stojí majlant – kolik tohle mohlo stát vyrobit – milión? A vymyslet? A pak to ještě musíte dostat k lidem, k čemuž se ta zatracená reklama docela hodí. Ale ne každý má “milión”.
Tahle situace krásně ukazuje, jak se mění doba. Timberland by určitě měl peníze na televizní reklamní kampaň, která by určitě zasáhla několikanásobek lidí. Jenže co potom. Klasická reklama se nezaryje tak hluboko do hlavy, natož do srdce. Věřím tomu, že se jejich investice vrátí. Ale bacha – neběžím si koupit mikinu a druhý boty.
Nicméně, znáte boží mlýny, že jo.
Tweet