Seriál o měření značky: Sepsali jsme všechno, co byste měli vědět
05. 01. 2018 | LovebrandJedním z hlavních témat, kterému jsme se v roce 2017 věnovali, byly výzkumy. Začali jsme už v březnu na konferenci BRANDstorming (letos bude znovu), kde Matez přednášel o kvalitativních výzkumech, které vám mohou zprostředkovat přímý kontakt s lidmi, po kterých chcete, aby milovali vaší značku (je jasné, že je musíte nejdřív poznat). V té době jsme začínali psát i seriál o měření značky, který jsme připravili pro web Tyinternety.cz. A teď je kompletně venku.
Aby bylo jasné, o co nám šlo, vypůjčím se kus úvodního článku:
Na měření efektu značky se nelze vykašlat. Nejde se vymlouvat na příliš měkké metriky. Na druhou stranu je třeba smířit se s tím, že přesně tady nic stoprocentně nedoměříte. Právě proto jsme se rozhodli sepsat tento seriál tří článků, který se bude postupně věnovat různým způsobům, jak mohou malé a střední firmy měřit značku: datům z vyhledávání a měření návštěvnosti, analýze internetových diskuzí a kvantitativním výzkumům značky. Tento seriál je psaný tak, aby byl srozumitelný pro neanalytiky.
Pojďme tedy na to.
1: Měření značky s využitím Google nástrojů
Nejprve jsme řešili, co vám mohou dát data z vyhledávání na Googlu a Google Analytics. K těm má totiž přístup každý a tak se nemůžete vymlouvat, že nemůžete měřit svou značku. Bohužel to není tak jednoduché a tak upozorňujeme i na nedostatky těchto dat.
2: Měření značky s využitím monitoringu sociálních médií
Monitoring obsahu na internetu je asi nejméně používaná metoda měření značky. Taky není úplně nejlehčí, pokud chcete jít víc do hloubky. V článku jsme se zaměřili na nástroje, nastavení a výsledky, kterých můžete díky buzz monitoringu dosáhnout. Asi už můžu prozradit, že letos přibude do nabídky nástrojů ještě nový SocialWatch od Dataweps.
3: Měření značky s využitím dotazníkových výzkumů
Ve třetím díle jsme šli po tradičním přístupu k měření značek – k dotazníkovým kvantitativním výzkumům. Zůstal nám ale náš úhel pohledu – jako vždy téma podáváme tak, aby bylo přínosné pro malé a střední firmy, které si nemohou dovolit utratit sto tisíc za výzkum. A k tomu ukázkové otázky, které stačí jen zkopírovat.
—
Celý seriál jsme se tradičně snažili pojmout velmi prakticky. Najdete v něm tedy konkrétní doporučení, ukázky z praxe a podklady, které budete moct sami rovnou využít. Pokud vám to přijde přínosné, zkuste to poslat i dalším lidem, kterým by se to mohlo hodit. Anebo nám alespoň dejte vědět, uděláte nám radost! 😉
Nakonec ještě díky všem, kteří nám dávali zpětnou vazbu – Pavel Ungr, Adam Jurák, Renata Rosendorfská a Tom Pflanzer.
Tweet