Jak jsme brainstormovali pro Nadaci OSF
11. 09. 2014 | LovebrandPůvodní zadání znělo: potřebujeme zvýšit engagement na Facebook! Přišlo nám to logické, kdo by nechtěl nějaký ten lajk navíc, ale při tak vážných tématech si občas jeden neví rady.
Naše úvaha šla přes očekávání, která lidé od Facebooku mají. Podařilo se nám identifikovat celkem 5 problémů, které za stávající neuspokojující situací stojí: od nevhodnosti témat některých pro Facebook, po formální náležitosti příspěvků. Někdy je pohled zvenku (a ideálně i z výšky) k nezaplacení. A to nejsou lidé, kteří se o komunikaci v Nadaci OSF starají, žádný zelenáči.
I když jsem se téměř polovinu celého času bavili o tom, jak rozlít jednotlivá témata do všech kanálů (nejen v sociálních médiích), nakonec jsme našli i řešení pro Facebook. A popravdě jsme se u toho docela pobavili. Určitě znáte ty situace, kdy se vymýšlí, jak komunikovat vážná témata (viz ukázka z twitteru).
Přemýšleli jsme nad politikou a parafrázujeme staré vtipy: Na billboardu nikdo nepozná, že jsi svině! #brainstorming
— Lovebrand (@lovebrandcz) Září 8, 2014
A feedback? Lovely. Děkujeme!
Jak podat na Facebooku témata tak složitá a vážná, jako je transparentnost veřejné správy či inkluzivní vzdělávání? Dlouho jsme si s tím lámali hlavu, než nám Lovebrand ukázal cestu. Jejich konzultace nám přinesla spoustu inspirace a konkrétních tipů, jak psát o našich tématech a vizualizovat je v lehčí a srozumitelné formě, která naše fanoušky na Facebooku osloví a třeba i přiměje k akci. (Robert Basch, Ředitel Nadace Open Society Fund Praha)
Tweet