Knihovny.cz: Workshop o budování značky a poslání knihoven
16. 09. 2015 | LovebrandMysleli jste si, že knihovna nepotřebuje svoji značku? Podobně jako u firem se nejdřív potřebujete shodnout co a proč vlastně děláte. Většina lidí si myslí, knihovny jsou tu od půjčování knih. To je jako kdyby tu spořitelna byla jen proto, aby si lidé uspořili peníze. Doba se změnila a sní i role knihovny. Jenže asociace s tím, co knihovna je, zůstávají v lidech beze změny.
Během dvoudenního workshopu jsme nejprve dlouze diskutovali, jaká ta role knihovny jako společenské instituce vlastně je. Ta složitější část pak spočívala v tom, jak poslání knihoven sepsat takovým jazykem, aby byla srozumitelná pro širokou veřejnost, a přitom si zachovala faktickou správnost. Výsledkem práce na workshopu je soubor informací, které může mít k dispozici každý knihovník. Ať už se zeptáte knihovníka v Plzni, nebo v Třinci, měl by vám odpovědět stejně. A zpětná vazba od klienta?
Často se setkáváme s tím, že jsou knihovny vnímány jako kaplička v poli – je to milé, moc to nepotřebuji, ale byl bych smutný, kdyby to zrušili. A tak jsme se rozhodli začít s tím něco dělat. Lovebrand nám pomohl zamyslet se nad tím, co znamená budovat značku v tak rozmanitém prostředí, jaké představují české knihovny. Dvoudenní workshop s Honzou Pávem a Matezem Jindrou nám pomohl podívat se na poslání knihoven s nadhledem a zformulovat jej do přehledného, srozumitelného a čtivého manifestu. (Pavlína Lonská, koordinátor projektu z Městské knihovny v Praze).
Tweet