Sportex: E-shop, kterému už nestačil výkonnostní marketing
04. 11. 2016 | LovebrandSportex.cz je plavecká speciálka, kterou kromě ČR najdete třeba i v Maďarsku nebo na Slovensku. Od roku 2008, kdy tenhle e-shop s kamennou prodejnou vznikl, byl celý marketing postavený na výkonnostních kampaních. Pak ale přišla změna a rozhodnutí, které znamenalo nejenom větší specializaci na sortiment, který lidi ze Sportexu nejvíc baví – tedy sportovní plavání – ale taky větší zaměření se na edukaci, inspiraci a pobavení zákazníků. Asi tušíte, že přechod z ryze výkonnostního marketingu na obsahový nepřijde jen tak.
Museli jsme se tedy vrátit k naprostému základu – poslání, překonat několik ryze byznysových rozhodnutí, a až na tomto základě jsme stavěli celou značku. Hrozně důležité pro nás bylo i rychlé a praktické přenesení znalostí na nové lidi v týmu. Naštěstí se stejně tak, jak se prohání bazénem, postavili Sportexáci i k tvorbě strategie značky. Celá práce tedy měla správné tempo.
Největší radost ale máme z toho, jak rychle dokázali změny absorbovat. Schválně se podívejte na jejich blog, Instagram nebo Facebook. Určitě ten zlom poznáte. Vážíme se také hodnocení, které jsme dostali od Vojty Krapítka, šéfa Sportexu:
Kluky z Lovebrandu jsme povolali do služby v době, kdy jsme hodně pootáčeli směrování naší plavecké speciálky. Větší specializace, expanze za hranice, nové tváře v týmu… Rozhodně bylo třeba se na chvíli zastavit u tak základních věcí, jako je vize, mise, poslání firmy, tonalita komunikace apod. A přesně tomu Honza a Matez rozumí. Do našich plaveckých sfér se navíc ponořili velmi rychle, takže konzultace a workshopy byly konkrétní, bez přehnaných tanečků v teoriích. A je fajn, že jsme si mozkové závity namáhali i my. Díky tomu nám nově nastavená strategie začíná kolovat v žilách a na nás teď bude uvést ji v život. Chuť a odhodlání máme, kluci nám očividně fandí, takže věříme, že to dobře dopadne 😉
Tweet