Přednášeli jsme začínajícím podnikatelům. Které nápady nás zaujaly?
04. 07. 2016 | LovebrandLetos na jaře jsme objeli celou republiku s přednáškou pro začínající podnikatele o tom, jaké nezbytné minimum by měli udělat na své značce, když začínají podnikat. Nemusíte se ale hrozit, že bychom po nich chtěli dlouhosáhlé strategie. Stačilo rozmyslet si několik základních věcí a na těch pak vystavět marketing.
Základní věc, kterou jsme po podnikatelích v soutěži T-mobile Rozjezdy chtěli, bylo srovnat si, proč to vlastně dělají. Jaké je poslání jejich firmy. Kam to chtějí dotáhnout. V čem chtějí být svým zákazníkům přínosní. A to, že chtějí vydělat peníze, je pro nás samozřejmé, jakože každý ráno vyjde slunce. Na první pohled si řeknete, že je to hrozná banalita a že na nějaké filozofování teď rozhodně nemůžou mít čas. Jenže jakmile jasně víte, proč podnikáte, získáte směr, budete vědět, na čem postavit svou značku a marketing kolem ní a namotivujete své zaměstnance i budoucí zákazníky.
Proto jsme po účastnících seminářů chtěli, aby plnili domácí úkoly jak na základní škole a sepsali si několik základních věcí. Jaké je poslání značky (tedy vize, mise, řešení), jak vypadá jejich konkurence a případně sepsali zadání pro vytvoření loga. Na úkoly se můžete podívat v naší prezentaci z akce.
Nemusíte mít geniální myšlenku, rozhodující je odhodlání a vytrvalost
Rozjezdy ukázaly, co lidem chybí. Velká část nápadů vycházela z toho, co lidé na běžném trhu nedostali nebo z toho, co dělali ve volném čase jako koníček a jaksi se jim to trochu nafouklo. Trendem je zdravý životní styl – a to jak v jídle, tak v pohybu. Přihlásilo se hodně kaváren, raw „pekařů“, ale i těch, kteří chtějí lidi motivovat k pohybu anebo třeba nabídnout fitness oblečení dámám, které ještě kvůli svým kilům navíc, nedostanou stovky lajků za svá #fitnessselfie.
Které projekty zůstaly v naší paměti?
- Mulier – ruční výroba stylových vypínačů a zásuvek z keramiky
- Mobilní zahádky pro seniory – zahradnické stoly, ke kterým se dostanou třeba lidé z domovů důchodců a můžou u nich zahradničit jako zamlada
- Sladká pijavice – první farma lékařských pijavic v ČR
- KOLEM – kurýrní přeprava velkoobjemovým kolem do center měst
- Papele – kabelky z papíru, který ale vypadá jako kůže
- Sun-ball – rehabilitační pomůcka s prvky gamifikace
Pro vítěze soutěže Vasky bude hrát značka klíčovou roli
V celostátním finále zaslouženě uspěl teprve osmnáctiletý Václav Staněk ze Zlína se svou výrobou obuvi pod názvem Vasky. Výrobu má podle všeho skvěle podchycenou rodinnou firmou, o to víc se ale bude muset zaměřit na marketing. Pokud by měli Vasky nosit především mladí lidé do 30 let, nenaláká je na „návrat tradiční a poctivé výroby na Zlínsko“; klíčová bude značka a design bot.
Bavilo nás to. A víme, že i naše přednášky posluchače bavily. Dostali jsme totiž skvělou zpětnou vazbu a z dotazníků jsme vyšli jako nejlepší speakeři. Díky!
“Děkuji vám za zajímavou a hlavně užitečnou přednášku na semináři Rozjezdů v Brně. V příloze vám posílám svůj úkol a musím přiznat, že “hodit” si takto přehledně své podnikání na papír, je opravdu dobré. Člověk si to pěkně srovná a napadnou ho i nové věci.”
Linda Navrátilová, Czech Jewish Experience
“Ani nevíte jak jsem rád, že jsem ty věci musel vyplnit. Umožnilo mi to si po 2 měsících v sobě obhájit, že si na to můžu udělat čas. Pěkně jsem se zamyslel 🙂 . Bylo to super.”
David Richtr, Mulier
Tweet