Architektura značek
24. 10. 2019 | Zuzana Vyhnánková BrečanováArchitektura značek slouží k vymezení vztahů a rolí jednotlivých značek v portfoliu většinou velké firmy nebo korporace. Jasně stanovuje roli zastřešující značky, značek a podznaček.
Existují různé přístupy, jak k architektuře značek v korporaci přistoupit. Přístup sub-brandů (tedy zastřešující značky a podznaček) využívá například firma Google (Google + název služby jako např. Analytics, Ads, Mapy aj.). Jiný přístup spočívá ve využití umbrella brandu a pod ním samostatných značek – příkladem je firma Seznam.cz a Firmy.cz, Lide.cz, Mapy.cz nebo Novinky.cz. Samozřejmě existují i hybridní modely. Firma Kofola například jen u některých značek využívá sílu hlavní značky (vedle značky Ugo je připojeno i „Srdcem Kofola“). Architektura značek Plzeňského Prazdroje zase spočívá pouze ve vzájemném vymezení a positioningu (žádná umbrella se nepoužívá).
Tweet