Brainstorming
23. 10. 2019 |Brainstorming je technika, při které skupina lidí vytváří a zaznamenává co nejvíce nápadů na dané téma. Probíhá obvykle ústně, ale existuje i v psané variantě. Vychází z toho, že se lidé nápady ostatních inspirují a to jim umožní rozvinout vlastní myšlenky dál.
Aby byl brainstorming úspěšný, musí probíhat v příjemné kreativní atmosféře, kde nikdo nikoho nekritizuje. Cílem je vyprodukovat maximum nápadů a nepřerušovat tok inspirace předčasným hodnocením. Ten, kdo skupinu vede by měl účastníky povzbuzovat k aktivitě a navazování na nápady ostatních. Nezáleží přitom, kdo zastává ve firmě jakou pozici, všechny nápady jsou si rovny a jsou vítány. Třízení na ty, které dávají smysl a které ne, nastává až po ukončení brainstormingu.1
Nevýhodou skupinové práce může být, že se introverti neosmělí dostatečně výrazně promluvit ve skupině, nebo že se lidé budou bát odsouzení druhých a své nápady zbytečně zcenzurují. Proto se někdy vyplatí brainstormovat individuálně a až ve druhé fázi navázat ve skupině.
1Brainstorming. Management Mania [online]. 2016, , 1 [cit. 2019-10-09]. Dostupné z: https://managementmania.com/cs/brainstorming
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet