Focus group
23. 10. 2019 |Focus group, neboli moderovaná skupinová diskuze, je typem kvalitativního výzkumu. Focus group tvoří vždy skupina lidí, která je sezvána v konkrétní čas na konkrétní místo nebo například do internetové diskuze. Moderátor využívá předem vytvořený scénář a postupně pokládá otázky týkající se diskutovaného tématu. Respondenti se účastní diskuze, odpovídají a navazují na názory dalších účastníků diskuze.
Online focus group má na rozdíl od té, kdy se lidé setkají na konkrétním místě, několik výhod:
- umožňuje lidem odpovídat ve větší anonymitě, respondenti jsou tedy sdílenější,
- dává lidem i moderátorovi více času na odpověď, odpověď může být tedy přesnější, zároveň se ale ztrácí její spontánnost,
- dává stejné množství prostoru všem účastníkům, šanci projevit se mají tedy i introverti
- a navíc bývá levnější.
- Více o tom, jak probíhá a co vám může přinést online-focus group, si přečtěte zde.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet