Ideální asociace se značkou
23. 10. 2019 |Asociace jsou klíčová slova, která se lidem vybaví, když si na vaši značku vzpomenou, s někým se o ní baví nebo uvidí její logo, případně produkt.
Ty nejsilnější asociace vznikají prostřednictvím osobní zkušenosti na kontaktních místech, kde se mohou lidé s vaší značkou setkat. Dále jsou předávány prostřednictvím doporučení neboli šuškandy a skrze reklamu.
Lidé ke každé značce vytvářejí asociace zcela přirozeně, aniž by se o to nějak snažila, vyplatí se je ale spíše vědomě vyvolávat a šířit. Máte tak možnost utvářet a ovlivňovat postoj lidí vůči vaší značce.
K tomu je potřeba si předem určit ideální asociace. Je to seznam ne více než deseti klíčových slov (mezi které může patřit například osobnost zakladatele, vlastnost, typická barva, ikonický produkt nebo jakákoli jiná žádoucí myšlenka), který vám bude sloužit jako check-list. Podle něj budete kontrolovat komunikaci a další projevy značky, abyste si ověřili, jestli vyvolává alespoň některé z těchto asociací.
Užitečné je vytipovat si i několik nežádoucích asociací, které hrozí, že by značka vyvolávat mohla. Žádný z výstupů značky pak nesmí vyvolávat ani jednu z tohoto seznamu.
Asociace se značkou si nevytvářejí jen zákazníci, ale i zaměstnanci. A jelikož některé z nich se pro tyto dvě cílové skupiny mohou lišit, je potřeba je v seznamu ideálních a nežádoucích asociací rozlišovat.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet