Kvalitativní výzkum
23. 10. 2019 |Kvalitativní výzkum se zaměřuje na pochopení problému. Na rozdíl od kvantitativního výzkumu odpovídá spíše na otázku proč (místo kolik a jak moc). Kvalitativní výzkum se využívá, pokud je třeba téma pochopit do hloubky, popsat motivace nebo bariéry lidského chování a v případech, kdy se výzkumník potřebuje respondenta dále doptávat.
V oblasti značek se kvalitativní výzkum využívá v úvodních částech procesu vytváření strategie značky, kde je nutné pochopit, jaký mají zákazníci, nebo jiné důležité cílové skupiny, vztah k produktu, zda by si ho koupili a proč (případně proč ne). Tyto informace nám umožní značku mnohem lépe nastavit.
Příkladem kvalitativního výzkumu jsou focus groups (také známé jako moderované skupinové diskuze) nebo hloubkové rozhovory.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet