Kvantitativní výzkum
23. 10. 2019 |Kvantitativní výzkum se zaměřuje na změření konkrétního jevu ve společnosti. Jeho cílem je odpovědět na otázky typu kolik, jak moc, jak často, případně hodnocení na stupnici. Nejčastěji jde o dotazníkové šetření (ať už s využitím počítače, telefonu nebo osobního vyplnění).
Kvantitativní výzkum bývá jednodušší na vyhodnocení, protože nejčastěji využívá uzavřených odpovědí (respondenti vybírají z předem daných možností, například v dotazníku). Na rozdíl od kvalitativního výzkumu nejdou kvantitativní výzkumy do hloubky problémů. Nedozvíme se z nich tedy “jak” ani “proč”. Proto se často obě metody kombinují (pak jde o výzkum smíšený).
V oblasti tvorby značek se kvantitativní výzkumy využívají ke zjištění povědomí o značce nebo jiných vlastností, které nejčastěji souvisí s vnímáním značky.
- Podrobnosti o tom, jak probíhá a co přináší kvantitativní výzkum, najdete zde.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet