Net promoter score (NPS)
23. 10. 2019 |Cílem Net Promoter Score je dlouhodobé sledování vývoje spokojenosti. NPS je vždy vyjádřeno číslem na stupnici od 0 do 10. Vychází z otázky „Jak pravděpodobné je, že byste doporučili (společnost / produkt / službu / zaměstnavatele…) někomu známému?“, kde 0 znamená „v žádném případě“ a 10 „velmi pravděpodobně“.
Podle odpovědí se rozdělují respondentni na tři skupiny zákazníků:
- Kritici – uživatelé, kteří zvolili 0–6.
- Neutrální – uživatelé, kteří zvolili 7 nebo 8.
- Propagátoři – uživatelé, kteří zvolili 9 a 10.
Celkové NPS je pak výsledkem výpočtu, ve kterém se odečte procentuální zastoupení propagátorů od procentuálního zastoupení kritiků (65 % propagátorů – 20 % kritiků = 40 % NPS).
I přesto, že se tato metoda zabývá doporučením dalším lidem, nepřímo zjišťuje spokojenost se značkou. Vychází totiž z předpokladu, že otázka na doporučení popisuje spokojenost lépe než otázka, která by se přímo na spokojenost ptala.
Nevýhodou NPS je fakt, že nejde do hloubky a není tak možné (pouze touto metodou) zjistit, co konkrétně za výsledkem měření stojí.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet