ONA (Organisational Network Analysis)
23. 10. 2019 |Organisational Network Analysis se do češtiny někdy překládá jako analýza vztahů v týmu. Jedná se o dotazníkový výzkum, který mapuje vztahy, komunikaci a kvalitu spolupráce mezi jednotlivými členy. Jeho výsledkem je grafické znázornění skupiny (nemusí jít jen o pracovní tým, ale třeba i školní třídu), které ukazuje polohu každého člena vůči ostatním kolegům a komunikační cesty mezi nimi. Metodu jejího vzniku nazýváme sociomapování.
ONA se hodí pro práci na lidské dimenzi značky, formování firemní kultury i řešení konkrétních problémů ve skupině lidí. V profesním prostředí by s ní měl pracovat management zkoumaného týmu za vedení zkušeného facilitátora. Ten musí také doporučit, do jakého detailu tým s výsledky sociomapování seznámit. Správná interpretace vzniklé mapy totiž vyžaduje zkušenosti, citlivý přístup a dobrou znalost souvislostí konkrétní firmy.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet