Persona
23. 10. 2019 |Persona je fiktivní profil člověka typického pro daný cílový segment. Má tvář, jméno a příběh a, stejně jako koncept značky jako konkrétního člověka, vychází z myšlenkových stereotypů (= když Petr hraje tenis a nemá děti, koupí si pro sebe dražší raketu).
Pomůže vám zacílit marketingové výstupy na konkrétní zákazníky, vcítit se do jejich kůže a vnést do reklam a textů emoce. Jedná se tedy o interní nástroj pro adresnější marketingovou komunikaci.
Při navrhování person je třeba dát si pozor, aby to byl skutečně uvěřitelný člověk. Ke každému profilu přidejte následující:
- Jméno a příjmení
- Fotografie
- Věk
- Vzdělání
- Povolání
- Příjem
- Jakou má povahu?
- Co dělá ve volném čase?
- Jaký má vztah / emoce k vaší značce?
- Jak vypadá její / jeho běžný den?
- Kdy a kde přichází do kontaktu s vaší značkou?
- Jaké problémy mu / jí vaše značka pomáhá řešit?
- Proč si vaši značku kupuje?
- Jakými argumenty ho / ji přesvědčujete, aby si vybral / a právě vaši značku?
Nebezpečím práce s personami může být přílišná konkrétnost smyšlené postavy. Některé z těchto charakteristik také vůbec nemusí souviset s tím, co vaše firma dělá. A kromě toho, že se zdržíte zbytečným popisováním, můžete na základě nich také udělat chybný úsudek. To může přinášet zmatek a proto doporučujeme spíše pracovat s celými segmenty cílové skupiny.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet