Poslání v jedné větě
21. 10. 2019 |Poslání v jedné větě vystihuje to hlavní z vize, mise a řešení vaší firmy. Stručně a úderně popisuje kdo jste, co děláte a proč by to mělo lidi zajímat, zároveň ale nechává prostor pro zvědavost.
Slouží k rychlé prezentaci zákazníkovi, potencionálnímu zaměstnanci nebo třeba investorovi a mělo by v posluchači vyvolat touhu dozvědět se o vaší firmě víc.
Poslání v jedné větě je dobrý základ také pro elevator pitch, tedy stručný a přesvědčivý popis vašeho podnikatelského záměru v pár minutách.
Příklad: Poslání v jedné větě Taste Lovebrand zní: “Chceme dokázat malým a středním firmám, že i jim se vyplatí vědomě budovat svou značku.” Každé slovo zde má svůj význam a nemůže být vynecháno. Vybrali jsme si “malé a střední firmy”, protože u nich nehrozí zdlouhavé procesy při implementace značky. Práce na značce se firmám “vyplatí” především obchodně. Přestanou totiž plýtvat prostředky na nejisté marketingové aktivity, protože budou vědět, kam dlouhodobě směřují a nabídnou zákazníkům poslání, se kterým se ztotožní a budou loajální. Značka sice vzniká přirozeně, aniž bychom se o to snažili, pokud ji však firmy budují “vědomě”, udrží si kontrolu nad asociacemi, které ve svých zákaznících a zaměstnancích vzbuzují.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet