Povědomí o značce
23. 10. 2019 |Povědomí o značce vyjadřuje do jaké míry si spotřebitelé vaši značku dokážou vybavit. Pokud se člověk se značkou už někdy někde setkal a vzpomněl si na to v momentě, kdy ji znovu uviděl, mluvíme o identifikaci značky.
Zákazník dává při nákupu přednost značkám, které už alespoň jednou v životě viděl. Taková volba mu připadá bezpečnější. Pokud si dokáže danou značku vybavit při debatě o určitém produktovém segmentu, mluvíme o vybavení si značky. A pokud si z určitého segmentu produktů vybaví pouze jednu značku, jedná se o dominanci značky. Název této dominantní značky se tak může stát obecným označením produktové kategorie (např. označení “jar” pro celou kategorii mycích prostředků na nádobí).
Aby se vaše značka dostala do povědomí, musí být často vidět. Toho můžete dosáhnout reklamou, sponzoringem, za pomoci public relations a dalších marketingových aktivit. Musí být taky jednoduše identifikovatelná a vyvolávat žádoucí asociace. Potřebuje tedy zřetelný branding.
Povědomí o značce se měří za pomoci kvantitativního výzkumu, který se reprezentativního vzorku respondentů ptá, které značky z daného segmentu si vybaví (= spontánní povědomí), jestli zná předloženou značku (= podpořené povědomí) nebo jestli rozpozná značku z fragmentů jejího loga. Výsledkem je pak v procentech vyjádřené povědomí v cílové skupině.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet