Segment cílové skupiny
21. 10. 2019 |Segment je část cílové skupiny, do které patří lidé se stejnou motivací k nákupu produktů nebo služeb, tedy nabídky, vaší firmy. Cílovou skupinu můžeme rozdělit do několika segmentů a ty se od sebe liší právě motivací k nákupu u vás.
Segmenty definujeme pouze na základě zjištění z kvalitativního výzkumu nebo hluboké znalosti spotřebitelského chování z každodenního kontaktu s vaší cílovou skupinou. Jinak se jedná jen o naše domněnky, které jsou často zavádějící a vedou k nesprávným závěrům.
Výsledné segmenty by vztahem k vaší nabídce měly být vzájemně co nejvíce odlišné, a proto budete každý z nich k nákupu přesvědčovat jinými argumenty. Je užitečné si je pojmenovat, popsat jejich motivaci, vytipovat problémy, které řeší a zamyslet se nad místy, kde se tito lidé potkávají s vaší značkou.
Takto popsaný segment vám umožní vžít se do jejich potřeb, abyste věděli, jaké produkty, služby nebo třeba obsah mají šanci je zaujmout.
Segmenty se netýkají jen zákazníků. Vaší důležitou cílovkou jsou i zaměstnanci a proto je dobré vytvořit segmenty i pro ně. Produktem je v tomto případě vaše firma a její kultura nebo pozice, kterou jim nabízíte.
- V čem všem vám dobře nadefinované segmenty pomohou si přečtěte zde.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet