Slogan
23. 10. 2019 |Jde o krátký snadno zapamatovatelný text, který se často objevuje společně s logem nebo názvem značky. Ten může, ale nemusí, být přímo jeho součástí. Rozsah sloganu se většinou pohybuje od dvou do sedmi slov, která mají za úkol značku krátce a poutavě přiblížit.
Často se setkáváme se dvěma typy sloganu. Prvním z nich je popisný a racionálně líčí, co firma vlastně dělá. Slouží dobře v případě, že značka zatím není známá, její název nenapovídá nic o tom, co dělá nebo je výrazně inovátorská a její produkt je pro lidi špatně pochopitelný. Z této kategorie sloganů by byl například tento: Alfa, to je máslíčko! (Když v 90. letech na trh prorážely margaríny, bylo potřeba spotřebitelům pěkně a jasně naservírovat, o co jde.)
Druhý typ je poetický. Vyjadřuje spíš náladu, pocit nebo vzdálenější asociaci. Dovolit si ho můžou opravdu známé značky, které se nemusí nikomu výslovně představovat nebo ty, jejichž činnost je dobře zřetelná už ze samotného názvu. Můžeme mezi ně zařadit například: Lentilky, barevný svět v hrsti!
Slogan se často využívá v televizních, rádiových nebo video reklamách a proto bývá zvukomalebný nebo se rovnou rýmuje. Je důležitým marketingovým nástrojem, který slouží především k zařazení značky do správné kategorie produktů či služeb, ke sdělení popisné nebo přesvědčující informace nebo navození nejsilnější asociace. Pokud zaujme, vzbudí emoce a postupně se usadí v paměti vašich zákazníků a tak podpoří vztah, který k vaší značce mají.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet