Vize firmy
23. 10. 2019 |Vize je představa ideální budoucnosti, za kterou by měla celá firma dlouhodobě směřovat. Definujeme ji skrz pohled lidí, zákazníků a zaměstnanců. Vizí proto nemůže být, že zdvojnásobíte obrat, ale zásadně jen přínos, kterého chcete dosáhnout pro lidi.
Nastavte si vizi trochu idealisticky, ať vás inspiruje a motivuje, abyste se k ní v příštích letech alespoň přiblížili. Dosáhnout jí není nezbytně nutné, měla by totiž fungovat jako motor, který vás dlouhodobě pohání vpřed.
V rámci strategie značky je vize firmy součástí celku, kterému říkáme poslání a doplňuje ji mise a řešení firmy. Je to souvislý text, který vystihuje niterné důvody proč podnikáte zrovna v tomto oboru a čeho tím chcete ve společnosti dosáhnout. Na vizi celá strategie i značka samotná stojí, a proto se bez ní rozhodně neobejdete. Dopracujete se k ní hlavně odpovídáním na otázky začínající s “proč”.
- Více o vizi i celém poslání firmy si přečtěte zde.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet