Vizuální identita
23. 10. 2019 |Vizuální identita obsahuje logo a další grafické prvky, které značce propůjčují její podobu. Slouží především k zapamatování a rozlišení značky tak, aby se k ní lidé v budoucnu dokázali vrátit. Zkušenost, kterou se službou nebo produktem prožijí, si totiž díky vizuální identitě snáz zafixují.
Aby vizuální identita značku podporovala a vyjadřovala, musí vzniknout na základě strategie značky a odrážet její nejdůležitější části. Zejména ideální asociace a hlavní odlišující myšlenku.
Do prvků vizuální identity patří:
- logo,
- barvy,
- písma,
- maskot,
- piktogramy a další grafické prvky.
Tyto prvky se pak objevují v grafické komunikaci firmy jako je:
- obalový materiál,
- vizitky a další drobné tiskoviny,
- web,
- reklamní bannery,
- interiér provozovny,
- reklamní předměty,
a další.
Vizuální identitu značky zpracovává grafický designér, agentura nebo studio na základě zadání, které obsahuje důležité části strategie značky a doplňkové parametry. Například výčet budoucího použití grafického stylu, inspirace v podobě moodboardu nebo specifické požadavky zadavatele. Grafik odevzdává zadavateli všechny prvky identity zanesené do grafického systému v podobě brand manuálu (/ grafického manuálu) značky.
- Více o tom, kdy se pustit do tvorby vizuální identity, jak na to a kdo vám s tím pomůže, se dočtete v těchto dvou článcích.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet