Značka
23. 10. 2019 |Značka není logo, ani název. Je to soubor zkušeností, emocí a asociací, které si lidi vytváří při kontaktu s produkty a službami vaší firmy. Logo a název jim jen umožňuje si je zapamatovat, předávat dál a rozlišit vás od konkurence.
Značku si můžete představit jako futrál. Do něj zavřete všechny produkty a služby, které vznikly se stejným posláním. Komunikovat za celý futrál pro vás bude snazší a levnější. A pro lidi pak srozumitelnější, než kdybyste vysvětlovali každý produkt zvlášť.
Značka není nikdy hotová, protože zkušenosti lidí můžete svým chováním ovlivňovat každý den. Proto je třeba ji průběžně udržovat, rozvíjet a zapojit do práce na ní celý tým.
Má mnoho projevů jako je tón, kterým se zákazníky mluvíte na infolince, obal produktu, výloha obchodu, vystupování majitele firmy i to, jakým způsobem zaučujete nováčky do týmu. Abychom si tohle vše dokázali správně a jednotně nastavit, potřebujeme strategii značky.
- Budování značky je proces, o kterém vám více řekne tento seriál článků.
- Ambasador
- Analýza kontaktních míst
- Archetypy
- Architektura značek
- Brainstorming
- Brand building
- Branding
- Cílová skupina
- Dotazník na problémy v týmu
- Dotazník na vnímání značky zaměstnanci
- Elevator pitch
- Emočně-symbolický význam značky
- Firemní kultura
- Focus group
- Hlavní odlišující myšlenka
- Ideální asociace se značkou
- Influencer
- Koláž značky
- Komunita
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Lidská dimenze značky
- Logo
- Lovebrand
- Manuál značky
- Mapa bolavých míst
- Měření značky
- Mise firmy
- Nabídka firmy
- Net promoter score (NPS)
- ONA (Organisational Network Analysis)
- Osobní značka
- Persona
- Pilíře značky
- Positioning značky
- Poslání firmy
- Poslání v jedné větě
- Povědomí o značce
- Pravidla komunikace značky
- Principy spolupráce
- Rebranding
- Repositioning značky
- Řešení firmy
- Řízení značky
- Segment cílové skupiny
- Slogan
- Strategie značky
- Tonalita komunikace
- Unikátní prodejní argument (USP)
- Value Proposition Canvas
- Vize firmy
- Vizuální identita
- Zařazení firmy
- Značka
- Značka jako konkrétní člověk
Tweet