Přehled míst, který sjednotí komunikaci
Značka, která jednou vyká a podruhé tyká, jednou má tmavě červené logo a podruhé v jiném odstínu nebo dnes mluví formálně jak prvorepublikový bankéř a zítra jako pankáč z éry Sex Pistols asi nebude ta, které byste dali své peníze. Pokud naopak značka působí všude podobně, působí důvěryhodně. Lidé mají rádi jistotu. Často chtějí vědět, co mohou od značky očekávat.
Co je analýza kontaktních míst?
V analýze kontaktních míst se zaměřujeme na všechna místa, ve kterých se potkává zákazník s vaší značkou. Předem od vás zjistíme, jaká by měla být vaše značka a pak identifikujeme všechna místa, od těch naprosto zřejmých po ta, která by vás ani nenapadla. Ke každému místu doplníme jeho roli v nákupním procesu (je důležité u nerozhodnutých zákazníků, nebo naopak je určeno čistě pro stávající zákazníky?), očekávání od značky a popíšeme, jaký je v daném místě problém a co by se mělo změnit. Nakonec určíme priority, které vám pomohou v rozhodování o tom, která místa začnete měnit jako první.
Analýza kontaktních míst je vhodná pro firmy, které momentálně neznají aktuální stav své značky. Hodí se, pokud připravujete změny a chcete znát jejich rozsah, nebo máte nově nastavenou značku a chcete mít jistotu, že ji promítnete do všech důležitých míst.
Co když nedokážu všechna doporučení implementovat?
V přehledu kontaktních míst počítáme s nastavením priority. Když tedy nebudete schopni zvládnou všechno najednou, budete alespoň vědět, která místa jsou z pohledu značky ta nejpodstatnější. A nezapomeňte, že strategické budování značky je neustálá práce, takže se k těm méně prioritním místům určitě někdy dostanete.
Potřebujete analýzu kontaktních míst?
Tweet