Vztahy, na kterých stojí firma
Značku tvoří především lidi. Kromě zákazníků jsou to i zaměstnanci. Pokud nebudou na jedné lodi s vámi, těžko se kdy k lovebrandu dopracujete. Při zavádění značky do firmy je ideální, pokud zapojíte zaměstnance, kteří mají přirozenou autoritu, jsou ve firmě oblíbení a jsou dobře provázáni s ostatními lidmi ve firmě. Pomůžeme vám je odhalit.
Co je analýza vztahů a struktury ve firmě?
Možná tuto analýzu znáte pod názvem Organizational Network Analysis (ONA). Jde o analýzu, ve které se na základě dotazníků, které vyplňují zaměstnanci, zjišťuje, jak jsou zaměstnanci propojení. Hledají se ti, kteří mají respekt ostatních, jsou v nejčastějším kontaktu s velkým počtem ostatních zaměstnanců apod. A k čemu to je dobré?
Změny ve firmách se dělají lépe, pokud jsou klíčoví zaměstnanci zapojeni do procesu. Nezapomínejte, že klíčoví zaměstnanci nejsou jen ti, kteří mají formální autoritu – např. management. Jsou to často lidé, kteří pracují napříč odděleními nebo tráví víc času v kuchyňce. Pomůžeme vám tyto lidi odhalit a popíšeme celou strukturu vaší firmy.
Co když je moje firma malá?
Pokud má vaše firma pod 20 zaměstnanců, nemá tahle analýza příliš smysl. Jsou i jiné způsoby, jak zjistit kudy značku dostat mezi zaměstnance. Rádi vám je navrhneme.
Chcete objevit klíčové zaměstnance? Napište nám
Tweet