Výzkum, který zkoumá zákazníky
Kvalitativní výzkumy odjakživa sloužily k získávání nápadů a podnětů přímo od lidí z cílové skupiny. Při tvorbě značky jsou takové podněty dost užitečné. Vaši značku přece tvoří především lidé, kteří s ní přicházejí do kontaktu. Takže mluvit jejich řečí a vidět jejich očima je nad zlato.
O čem je Online focus group?
Online focus group je naše internetová aplikace, kterou jsme si pro účely kvalitativních výzkumů vytvořili. Celý projekt začíná zadáním. Potřebujeme vědět, co přesně chcete vyzkoumat a co s těmi informacemi chcete dělat. Pak začneme získávat a vybírat vhodné respondenty. Do diskuze má smysl zapojit 15 až 20 lidi a snažíme se, aby byli co nejvíce různorodí – různých názorů, z různých krajů, s různými zájmy nebo vztahy k produktu.
Jakmile vybereme lidi, kteří se s námi chtějí na dané téma bavit, pozveme je do Loveboardu, kde už na ně čeká první z přibližně deseti témat. Každý den se pak objevuje nové téma a účastníci jsou vyzvání k zapojení se do diskuze. A někdy byste ani nevěřili, jak živá může být. Moderátor navíc podle vývoje diskuze přidává doplňující otázky. Pokud se to hodí, je možné zapojit také nahrávání fotek (rovnou z mobilu) nebo přidat ankety. Pokud byste měli zájem, můžete mít přístup do diskuze a sledovat ji naživo. Zasahovat můžete, ale jen přes moderátora diskuze.
Po ukončení diskuze ji vyhodnotíme. Respondenti dostanou své odměny a my připravíme shrnutí všech poznatků, které doplníme citáty z diskuze. Dostanete od nás také soubor se všemi komentáři.
“S Queensem jsme na trhu více než dekádu a za tu dobu jsme si mockrát mysleli, že víme, jak naši zákazníci přemýšlí. Jistí jsme si tím ale nikdy nebyli. Jsme rádi, že nám kluci z Lovebrandu pomohli se ve spoustě věcí utvrdit a řadu nových témat otevřít. Oceňuji zejména rychlost, přesnost a technicky transparentní řešení, které nám umožňovalo nahlížet pod pokličku po celou dobu výzkumu.” Adam Šitavanc (Queens)
“Lovebrand pro nás zajišťoval výzkum v Loveboardu mezi velmi specifickou a nutno podotknout i komplikovanou cílovou skupinou. A můžu jedině ocenit jejich přístup k této CS a jejich osobní nasazení při řešení otázek s tím spojených. Velký dík!” Kateřina Zachová (marketingová manažerka Annonce)
“Forma výzkumu mě příjemně překvapila, co musíme pracně dohledávat na internetových diskusích, zde bylo přehledně na jednom místě, a s možností sledovat online postupné reakce na otázky. Velmi také oceňujeme přehlednost a jednoduchost zpracování a interpretace výsledků z výzkumu.” Lenka Novotná, Plastia
Online focus group jsme realizovali také při rebrandingu značky LidskáSíla.cz v rámci strategie značky. A pokud chcete vidět konkrétní ukázky, projděte si Matezovu prezentaci k přednášce na BRANDstormingu 2017.
Kolik mě bude kvalitativní výzkum stát a jak dlouho to trvá?
Cena za Online focus group se pohybuje v rozmezí 70 000 až 90 000 Kč. Příprava výzkumu trvá cca 3 až 4 týdny, realizace pak další 2 týdny. Na vyhodnocení většinou potřebujeme další 2 týdny.
Co když nezjistím nic nového?
Myslíte takový ten pocit, když si čtete výsledky výzkumu a říkáte si “nojo, dyť to je přece úplně jasný”? I když je to jasné, předem to většinou nevíte. Online focus group vám umožní podívat se na věc očima druhého, můžete sledovat jaká slova používá, jak reaguje na podněty. Takový podklad jentak nezískáte.
Chcete vědět víc o Online focus group? Napište nám
Tweet