Tonalita, která zanechá dojem
Lidé si nepamatují, co jim říkáte, ale budou si pamatovat, jak se díky vám cítili. A právě o tom je workshop o tonalitě komunikace značky (anglicky tone of voice).
Lidé si často myslí, že je to hlavně logo nebo barevnost, co odlišuje značku. Jenže zapomínají na to, jak značka na lidi působí pokaždé, když něco řekne nebo napíše. Navíc je třeba, aby byla taková komunikace jednotná i na různých místech. Jedině taková značka totiž buduje důvěru a jistotu volby – přesně to, co lidi potřebují pro to, aby si vás vybrali. Tonalitu komunikace běžně řešíme jako součást strategie značky, ale někdy se hodí zpracovat ji zvlášť.
Jak nastavení tonality komunikace značky probíhá?
Na začátku od vás budeme potřebovat informace o tom, jaká je vaše firma a jaká má být vaše značka. Poté se s vámi potkáme na workshopu, během kterého nejprve nastavíme důležitá pravidla pro komunikaci. Tedy jak o sobě vaše značka mluví a jak oslovuje zákazníky. Bude jim firma vykat a jak se bude psát název značky. Takových pravidel je mnoho, ale společně to zvládneme. Víme totiž, že se vám to bude hodit.
Pak společně vybereme vhodná klíčová slova, která popíší tonalitu komunikace. Bude formální, přátelská a informativní? Nebo spíše hravá, kamarádská a nepoučující? To všechno se odvíjí od toho, jak má vaše značka působit. Nakonec si na několika případech ukážeme, jak vaše tonalita může působit a naučíme vás, jak s ní pracovat. Budete tak mít komunikaci značky pod kontrolou, ať už ji řešíte sami, vaše kolegyně z firmy nebo externí agentura.
Náš workshop se hodí hlavně firmám, za které komunikují dva a více lidi najednou. A nebo pro ty, kteří plánují nastavit si správná pravidla hned od začátku.
Pravidla a tonalitu komunikace značky už jsme nastavovali pro mnoho z našich klientů – Annonci, SportObchod.cz, Kokozu, La Komodu nebo Trivi.
Co když sám neumím tak dobře psát?
I to se může stát – nemělo by vás to ale odradit od nastavení komunikace značky. A pokud si pak na texty budete hledat odborníka (copywritera), to, že máte vše nastavené, ocení a začne rychleji pracovat.
Máte zájem? Napište nám
Tweet