Loading...

T-mobile Rozjezdy: Inspirujte se: Dobrá značka vám nakopne podnikání

Naše přednáška pro rok 2018 vychází z té loňské. A má to velmi jednoduchý důvod – marketingový základ, na který byste si měli najít čas i v začátcích podnikání, se za ten rok nezměnil. Tak jsme naši prezentaci oživili o nové příklady, zdroje informací a podělili se o nové zkušenosti. Tady je!


Přednáška a video z Rozjezdů 2017: Inspirujte se: Dobrá značka vám nakopne podnikání

Pro Rozjezdy 2017 jsme si připravili přednášku o nejnutnějším základu, který potřebuje každá firma, když je na začátku svého podnikání. Bavíme se tedy o základním poslání značky, jejím názvu, logu a nejjednodušším, ale zároveň nejdůležitějším marketingu, kterým je šuškanda. Inspirujeme vás celou řadou ukázek firem, které jsou stejně velké jako ty vaše. Připomeňte si naši prezentaci.

 

 


Přednáška z 2016: Posuňte svou značku na vyšší úroveň

Naše prezentace z finále navazuje na prezentaci z úvodních regionálních kol (najdete ji níže). Po tom, co jsme v ní ukázali, jak si postavit základy značky, se teď pouštíme o úroveň výš. Naučíme vás, jak spolu souvisí cílová skupiny, její segmenty a persony, jak na výzkumy, proč jsou důležitá pravidla i tonalita komunikace a jak na základě vašeho poslání stavět marketing. Prostě spousta praktických informací, jejichž cílem je pomoct vám vaši značku dostat mezi lidi.

Ukázky otázek pro dotazník v kvantitativním výzkumu

Ve finálové prezentaci T-Mobile Rozjezdů jsme slíbili ukázky konkrétních otázek, které můžete využít v dotazníku při zkoumání v kvantitativních výzkumech. Nemáme ambici poskytnout výčet všech otázek, které existují – spíš vás chceme inspirovat. Zároveň doporučujeme při jejich používání přemýšlet – v různých situacích je totiž nutné otázky nebo předpřipravené odpovědi pozměnit, aby to pro váš výzkum dávalo smysl.

 

Pokud budete mít nějaké otázky nebo připomínky, otevřete nový e-mail a pošlete ho na honza@lovebrand.cz.

Značka

Spontánní povědomí

Které značky z kategorie XY znáte?

otevřená

 

Podpořené povědomí

Které z níže jmenovaných značek znáte?

uzavřená

možnostmi jsou v tomto případě značky z produktové kategorie

 

Asociace se značkou

Která tři slovní spojení vás napadnou ve spojení s produktem / službou / značkou XY?

otevřená

 

Vnímané vlastnosti značky – Které z níže uvedených vlastností si spojujete se značkou XY? Vyberte přesně 5 vlastností.

Uzavřená

  • Inovativní
  • Moderní
  • Tradiční
  • Zavedená
  • Sympatická
  • Zaměřená na zákazníky
  • Nevýrazná
  • Špatně zapamatovatelná
  • Odvážná
  • Populární
  • Seriózní
  • Nudná
  • Nezajímavá
  • Profesionální
  • Odborná
  • Srozumitelná
  • Usnadňující
  • Přátelská
  • Sebejistá
  • Zábavná
  • Bezstarostná
  • Spolehlivá
  • Povýšená
  • Arogantní

Nákupní chování

Otázky směřující na vlastní značku: Co je pro vás důležité při nákupu u XY?

uzavřená

Příklad – e-shop:

  • Je to spolehlivý obchod
  • Ceny jsou nízké
  • Všechno zboží je vždy skladem
  • Mají kamennou prodejnu
  • Moje objednávka je rychle doručena
  • Mohu se spolehnout na skvělý zákaznický servis
  • E-shop je velmi přehledný a snadno se používá

 

Výběr místa prodeje: Podle čeho se rozhodujete, kde koupit produkt / službu XY?

uzavřená

1 = vůbec nedůležité, 5 = velmi důležité

  • Je to spolehlivý obchod
  • Ceny jsou nízké
  • Všechno zboží je vždy skladem
  • Mají kamennou prodejnu na Florenci v Praze
  • Moje objednávka je rychle doručena
  • Mohu se spolehnout na skvělý zákaznický servis
  • E-shop je velmi přehledný a snadno se používá

 

Jak často nakupujete u XY?

uzavřená

  • denně
  • několikrát týdně
  • asi 1x týdně
  • několikrát za měsíc
  • asi 1x měsíčně
  • asi 1x za 2 až 3 měsíce
  • asi 1x až 2x za rok
  • méně často
  • zatím nikdy

 

Kde nejčastěji nakupujete XY?

uzavřená

příklad: Kde nejčastěji nakupujete zeleninu?

  • v malé samoobsluze nebo večerce (např. Žabka, Můj obchod)
  • v supermarketu (Penny Market, Lidl apod.)
  • v hypermarketu (Albert Hypermarket, Globus apod.)
  • na farmářských trzích
  • přímo od farmáře
  • jinde, kde? _________

 

Nakoupil/a jste v posledních 6 měsících u XY?

uzavřená

  • ano
  • ne
  • nevím

Motivátory a bariéry

uzavřená či otevřená (pokud neznáme možnosti)

Co by vás motivovalo k nákupu XY?

Co by vás odradilo od nákupu XY?

Cena

Cena 300 Kč za produkt / službu XY vám přijde:

uzavřená

  • příliš vysoká
  • vysoká
  • odpovídající
  • nízká
  • podezřele nízká

 

Koupili byste si produkt / službu XY za cenu 300 Kč?

uzavřená

  • určitě bych koupil/a
  • pravděpodobně bych koupil/a
  • možná koupím / možná nekoupím
  • pravděpodobně bych nekoupil/a
  • určitě bych nekoupil/a

Zpětná vazba

Jmenujte 3 věci, které u produktu / služby XY nejvíce oceňujete?

otevřená (je možné použít i uzavřenou otázku – pak musí otázka začít “vyberte 3 věci…”)

 

Jmenujte 3 věci, které vám u produktu / služby XY vadí?

otevřená (je možné použít i uzavřenou otázku – pak musí otázka začít “vyberte 3 věci…”)

 

Do jaké míry jste spokojeni s následující vlastnostmi produktu / služby XY?

1 = nejméně spokojený/á, 5 = nejvíce spokojený/á

Příklad – tenisová raketa:

  • cena
  • hmotnost
  • kvalita výpletu
  • pohodlnost úchopu

Otázky pro statistické zpracování

Jaké je vaše pohlaví?

uzavřená

  • Muž
  • Žena

Kolik vám je let?

uzavřená

Je možné stanovit širší věkové kategorie (např. 20 – 29 let apod.)

  • 20 let nebo méně
  • 21 – 25 let
  • 26 – 30 let
  • 31 – 35 let
  • 36 – 40 let
  • 41 – 45 let
  • 46 – 50 let
  • 51 – 55 let
  • 56 – 60 let
  • 61 – 65 let
  • 65 – 69 let
  • 70 let a více

Ve kterém kraji bydlíte?

uzavřená

  • Hlavní město Praha
  • Jihomoravský
  • Jihočeský
  • Pardubický
  • Královéhradecký
  • Kraj Vysočina
  • Karlovarský
  • Liberecký
  • Olomoucký
  • Plzeňský
  • Středočeský
  • Moravskoslezský
  • Ústecký
  • Zlínský

Kolik obyvatel žije v místě vašeho bydliště?

uzavřená

  • méně než 1000 obyvatel
  • 1 000 – 4 999 obyvatel
  • 5 000 – 19 999 obyvatel
  • 20 000 – 99 999 obyvatel
  • 100 000 a více obyvatel

Váš ekonomický statut je:

uzavřená

  • v zaměstnaneckém poměru
  • podnikatel
  • nezaměstnaný
  • důchodce (nepracující)
  • v domácnosti / rodičovská dovolená
  • student / žák / učeň
  • jiné
  • neuvedeno

Jaké je vaše zaměstnání?

otevřená

Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

uzavřená

  • Neukončené základní (pokud dotazujete tké děti ve škole, je tato možnost relevantní. Zároveň je možné pozměnit hlavní otázku a neptat se na “dosažené” vzdělání).
  • Dokončené základní
  • Vyučen(a) bez maturity
  • Středoškolské s maturitou
  • Vyšší odborné vzdělání, vysokoškolské Bc.
  • Vysokoškolské

Jaký je měsíční čistý příjem vaší domácnosti?

uzavřená

  • méně než 15 000 Kč
  • 15 001 – 20 000 Kč
  • 20 001 – 30 000 Kč
  • 30 001 – 40 000 Kč
  • 40 001 – 60 000 Kč
  • více než 60 001 Kč
  • nechci odpovědět

Přednáška z regionálních kol 2016: Začněte už od začátku stavět svůj lovebrand

Díky T-mobilu máme možnost ukázat začínajícím podnikatelům, jak jim může správně nastavená značka pomoct s byznysem už na začátku. Jen je potřeba ji aspoň trochu systematicky stavět. Některé základní stavební kameny jsme ukázali v regionálních kolech seminářů, které se konají v krajských městech. Tady si můžete připomenout naši prezentaci, stáhnout si pracovní listy a pustit se do studia dalších materiálů, které jsme si pro vás nachystali.

 

Užitečné materiály, o kterých byla řeč

Pracovní listy z přednášky
Všechny úkoly z přednášky a k tomu šablonu pro zadání práce na novém logu jsme zpracovali do powerpointových listů. 
Seriál o budování značky
Pro server Podnikatel.cz jsme sepsali seriál o jedenácti článcích o tom, jak sám podnikatel může vyšperkovat svou značku.
Video o chybách v brandingu
Proč jsou archetypy příliš složité? Honzu v hodinovém videu zpovídal Jiří Rostecký z Mladého Podnikatele.
Jak budovat značku e-shopu
Na březnové konferenci BRANDstorming mluvil Matez o 10 tipech, jak i středně velký e-shop může makat na svojí značce.
Jak tvoříme značky
Řídit a budovat svou značku mají mít možnost i malé firmy. Klasické metody #hochbrandingu jim ale nepomůžou. Jak to tedy děláme?
Zkontrolujte si značku
Kde jinde začít než tady. Připravili jsme seznam 9 ukazatelů, které si můžete zkontrolovat a zjistit tak, v jakém stavu může být vaše značka.

 


Přednáška z 2015: Šest věcí, které nakopnou vaši značku na Facebooku

Na vyhlášení výsledků soutěže Rozjezdy roku jsme mluvili o Facebooku. A i když si možná říkáte, že na Facebooku by měla být každá značka prostě proto, že je to moderní a vlastně už i normální, my si to nemyslíme. Facebook je marketingový kanál jako každý jiný a ještě než si svou Stránku na Facebooku založíte, měli byste si alespoň rámcově rozmyslet, proč to děláte a co by od toho měla vaše značka získat. Přesně tím jsme začali i naši prezentaci, ve které jsme všem zúčastněným podnikatelům ukázali několik tipů, díky kterým mohou svou značku na Facebooku posunout dál. 

Odkazy, které se vám budou hodit

Zkontrolujte si značku
Kde jinde začít než tady. Připravili jsme seznam 9 ukazatelů, které si můžete zkontrolovat a zjistit tak, v jakém stavu může být vaše značka.
Jak vybrat název pro značku
Vybírat název není žádná hračka. Matez pro vás sepsal, na co všechno musíte myslet, když potřebujete perfektní název.
VŠ předmět Marketing v SM
Matez s Mášou učili na Karlově Univerzitě o marketingu v sociálních médiích. Tady je web předmětu včetně všech prezentací.
#30odstínůobsahu
Máša si dala výzvu – každý den po celý měsíc publikovala na Facebook tipy, jak připravovat obsah pro sociální média.
Přejmenování FB Stránky
Potřebujete přejmenovat Facebook Stránku? Zkuste tento formulář pro žádost do Facebook. Ne každému ale bude fungovat.
Vlastní URL FB Stránky
Nastavte si URL adresu vaší FB Stránky, abyste ji jednoduše mohli dát třeba do patičky e-mailového podpisu.

Zkontrolujte si sami svou Facebook Stránku

Svět stále šílí z Facebooku a i na nás se lidi často obrací s pořád stejnými otázkami – jak často publikovat, který obsah funguje nejlépe, co zlepšit na naší Facebook Stránce apod. Rozhodli jsme se tomu jít naproti a trochu rozvířit diskuzi o tom, co na Facebooku funguje.

Co dále?

Máte nějaké otázky? Chcete poradit? Napište nám na ahoj@lovebrand.cz!

 

Chcete s námi zůstat ve spojení?

Nechte nám svůj e-mail a my napíšeme, až zase připravíme další užitečné materiály.
Spamovat vás nebudeme – na to nemáme čas.