Třicet odstínů obsahu
07. 10. 2014 | LovebrandTak budu zase přednášet o tvorbě obsahu pro malá a střední podnikání. Nejbližší přednášku mám 6. listopadu v řadě workshopů u Pavlíny Kvapilové. Tvorbou obsahu jsem se (mimo jiné) živila posledních pět let. A taky o tom dva semestry přednáším na @stunome, takže slidů mám habaděj. Tudíž mám dvě možnosti. Udělat copy paste, sem tam aktualizovat, co je potřeba a odpřednášet svoje prezentace, co už znám skoro zpaměti. Nebo si vymyslet něco nového.
Napadlo mě to, když jsem si vzpomněla na to, do čeho se Pavlína pustila na jaře. Na Bikram józe si dala 30 day challenge. Měsíc v tahu cvičila hoďku a půl každý den ve 42 stupních asány jednu za druhou.
Mám vyzkoušeno, že asi hoďku a půl trvá příprava (dobrého!) postu pro firemní stránku. Od vymýšlení a promýšlení, co od příspěvku vlastně chcete, přes realizaci, psaní copy až po to, kdy to na Facebook postnete. A k tomu ještě čekáte na bezprostřední reakce. Tak jsem si na sebe vymyslela přesně takovou 30 day content challenge, kdy vám předvedu 30 odstínů obsahu. A přesně za 30 dní o tom budu přednášet.
Co jsem si na sebe nachystala? Každý den zkusím vytvořit jiný typ obsahu pro Lovebrand, který napostuju na Facebook. Kromě samotného postu popíšu i princip podle kterého je příspěvek vytvořený. Výsledkem bude třicet konkrétních tipů, podle kterých pak mohou ti, kteří mají na starost propagaci firem a podnikání, vytvářet obsah pro svůj Facebook. Jasně, takové seznamy sem tam najdete. Ale já si chci všechny tipy, o kterých pak na přednášce budu mluvit, na vlastní klávesnici vyzkoušet. Chci konkrétně ukázat, jak se to dá udělat. A navíc si přesně ověřím, co a jak funguje, případně nefunguje. Tvrdá data, chápete!
Stanovila jsem si pár pravidel
– každý den jeden příspěvek
– každý příspěvek bude podle jiného principu
– principy by měly být univerzálně použitelné pro malou a střední firmu
– nic komplikovaného (chci si vystačit s iPhonem, GIMPem a dalšími dostupnými nástroji)
– obsah vytvářím primárně pro Facebook, protože to je místo, kde se sociálními médii začíná nejvíc podnikání (ale to neznamená, že si k tomu čas od času neutweetnu, jak říká Josef Šlerka)
Jestli myslíte, že by vás to bavilo a zajímalo, sledujte lovebrandí Facebook a hashtag #30odstinuobsahu. Třeba se mi povede přijít s něčím novým. A nebo to bude aspoň vtipný.
Tweet